Norsk Briardklubb's diskusjonsforum

Velkommen!
Forumet er ment som et sted for nyttige diskusjoner. Jeg håper noen har nytte av det som blir skrevet her.
Husk å holde diskusjonen fri for innlegg som går på person, uansett om det er positivt eller negativt ment. Forumet skal ikke innholde hverken skittkasting eller snik-reklame.
Føler du deg støtt av innlegg som du mener går direkte på person og vil ha det fjernet, ta kontakt med Webmaster.

Return to Website

Svar
  Home

Subject:   Re: Lydighetshopp
Navn:   Jeanett
Date Posted:   Oct 29, 07 - 5:16 AM
Hjemmeside:   http://www.freewebs.com/raveonaboozappas

Jeg kommer bare her med ett forslag om hvordan du kan begynne. Først hadde jeg begynt med å ha hunden i utgangstilling mens du legger på ,bli. Gå selv over hinderet og vis hunden en ball du har i hånden .Legg ballen ifra deg å gå samme vei tilbake, og så lagt på ordet hopp. Når du har gjort det ett par ganger og hunden begynner å forstå , kan du begynne å "lure" hunden med å late som om du legger ballen ved andre siden av hinderet og heller ta med deg ballen bak ryggen din på vei tilbake .Når hunden virkelig forstår den skal hoppe og er på andre siden av hinderet kan du begynne og si Stå, Bli. Hjelp den med hånden din feks: ha ballen i hånden og si sitt. Eller vise tegn.Den metoden har fynket kjempe bra på min. Fynker ikke det, hadde jeg heller begynt forfra uten hinderet, med Stå, Bli, si sitt og belønn, å gå lengre å lengre ifra hunden mens du da legger på ordet Sitt ,med tegn og kommando, når hunden forstår sitt kommandoen din fra avstand bør det gå bra med hinderet også;). . Lykke til med treningen. Mvh Jeanett med Zappa

Svar
  Home

powered by Powered by Bravenet bravenet.com