Big, Black & Beautiful Online
Start a New Topic 
Author
Comment
Enschede 28 februari 2008

Ik liep gister op koopavond door de stad en zag op een aanplakbiljet staan: Big Black and Beautiful in het Muziek centrum. Over pak en breed een uurtje zou het beginnen en het leek me wel interessant, dus op naar de kassa. Daar moest ik nog even op wachten, want die was nog niet open.... maar even geduld en dan blijkt dat er nog kaarten zijn.

Bij de kassa mocht ik kijken op de plattegrond en kiezen uit de witte plekjes en laat er daar nou ook eentje van zijn op de eerste rij in het midden aan het gangpad.... tja, da's natuurlijk een heel mooi plekkie, dus dat werd 'm dan.

Op naar binnen, jas afgeven en en lekker koppie thee. Dan loop ik langs een tafel en zie daar wat materiaal liggen over BBB... het begon me een beetje te dagen wat ik zou gaan zien. Ik kreeg er steeds meer zin in.

De bel gaat, de mensen zoeken hun plek op, de band komt op het podium en na de eerste noten weet ik al zeker dat het helemaal goed gaat komen vanavond...

Heerlijke muziek, geweldige zang, enigszins stoïcijns publiek. Tja, dat zijn typisch Tukkers... ook al wordt door de artiesten gezegd dat je mag gaan dansen, dan toch op de stoel blijven zitten... Zelf zat ik lekker mee te bewegen in de stoel en wou eigenlijk wel op staan, maar omdat ik helemaal vooraan zat zou ik wel andere mensen het zicht gaan blokkeren en dat leek me nou niet echt aardig.

Op een gegeven moment hield ik het niet meer uit en dacht "jammer dan, maar ik ga staan en dansen"... Heel raar, maar binnen twee minuten stond de hele zaal. Hoe zo kuddegedrag?

De hele show was geweldig en dan niet eens alleen qua zang en muziek, maar ook wat betreft presentatie. Meerdere malen hebben we moeten lachen om wat er op het podium gebeurde, de kostuums en pruiken brachten een lekkere dynamiek in de show.

Mijn favoriete moment was toch wel toen de drie dames tegelijkertijd verschillende liedjes door elkaar heen zongen. Ik kreeg er werkelijk kippevel van.... ontzettend mooi.

Ook een compliment voor de afwisseling in de nummers van ballads naar disco, van jaren 60 naar jaren 2000... voor ieder wat wils.

Wij tukkers zijn misschien wat moeilijk op gang te krijgen, maar dat betekent niet dat we niet enthousiast zijn... Op weg naar de parkeergarage hoorde ik zulke mooie reacties om me heen. Ik weet zeker dat vele van de bezoekers van gisteren er een volgende keer weer bij zullen zijn mocht BBB nog een keertje naar Enschede komen. Ik in ieder geval wel!

Bedankt voor een heerlijke avond.

Re: Enschede 28 februari 2008

Hey buuf van gisteren,het was écht een topavond!!!Heb nog enigzins wat spierpijn en nu op mijn werk loop ik iets minder hard maar dat heb ik er graag voor over.Zou vanavond zó weer willen gaan .Goed weekend en see you(maybe)